Санина Ольга Юрьевна
Главная » Файлы » Мои файлы

Програма літньої практики
[ Скачать с сервера (95.5 Kb) ] 14.01.2015, 18:26

Програма розрахована на учнів 7–8 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Вона є логічним доповненням знань учнів з курсу «Географія України», «Біологія», «Хімія», «Екологія».

 

     Мета програми

- ознайомити учнів з природою, населенням, господарською діяльністю людей свого краю (області, адміністративного району),

 -сформувати в них природничі, екологічні, соціальні, економічні знання та вміння як необхідні компоненти освіти,

- ознайомлення учнів з питань озеленення населених територій,                                                                 -формування компетентностей учнів зорієнтованих на практичні результати,

-досвід особистої  діяльності,

-вироблення ставлень, спрямованих на розвиток конкретних цінностей і життєво необхідних знань і вмінь.

 

        Головні завдання програми

 

В основі програми лежить концепція про безперервну природничу освіту.

Програма літньої школи продовжує знайомити учнів  з рослинним світом, розкриваючи цього разу механізми пристосування рослин до умов зовнішнього середовища. 

Програма національна , бо вона розповідає про географію рідної місцевості як частину великої Батьківщини-України і сприяє громадянському вихованню учнів.
Програма також наукова, бо учні знайомляться з багатьма науковими поняттями і термінами (починаючи з терміну краєзнавство), виконують практичні роботи, що формують наукові практичні підходи до вивчення природничих і суспільних явищ.
Програма  гуманістична, бо йде мова про батьків, сім’ю, родину, земляків, що зробили багато позитивного для процвітання краю і України.
Програма також розвивальна, бо вона активізує пізнавальну діяльність, розвиває інтерес до предметів природничо-географічного циклу, формує громадянина, виховує і розвиває творчу особистість.                                Програма має екологічну спрямованість яка навчає та розвиває вміння учнів бережливо ставитися до навколишньої природи.

 

           Пріоритети роботи:

 

-         самовдосконалення учнів – поглибити вміння навчальних та практичних навичок;

-         ініціативність – прояв будь якої навчально-виховної діяльності;

-         розвиток здібностей та  пізнавальної активності;

-         екологічна обізнаність;

-         позитивність – налагодження дружніх стосунків в колективі.

 


 

З/П

Дата

Кількість

годин

Зміст програмового материалу

Навчальні досягнення учнів

1

 

3

Відкриття літньої школи.            Організація загону, знайомство, інструктаж з техніці безпеки.          „Весела зарядка”                              Святкова програма «Будьмо знайомі!» Вікторина : «Дім в якім я живу»

Учні:                         - спілкуються з однолітками;   - розповідають про себе;                         - демонструють основні знання з природничих наук  

2

 

3

 „Весела зарядка”                                   Роль зелених насаджень у формуванні середовища.

Вплив насаджень на мікроклімат місцевості. Пануюча роль зелених насаджень. Фітонциди рослин. Значення рослин в боротьбі з шумом. Роль зелених насаджень в інженерному благоустрої населених пунктів. Архітектурно-планувальне значення зелених насаджень.                                   Квітники. Технологія вирощування і догляду за квітами.                  Практична робота № 1.

Влаштування квітників та догляд за ними.

 

Учні:

- називають фактори, які характеризують мікроклімат місцевості;

- визначають  роль зелених насаджень в боротьбі з шумом;  - створюють композиції з деревно-чагарникової та трав’янистої рослинності;            - виконують техніку безпеки під час роботи з садовим приладдям.

3

 

3

 „Весела зарядка”                           Засідання активу «Агенти ековпливу».  Екскурсія в природу .  (Сад, ліс)                          Збір гербарию лікарських рослин.

Учні:                        - називають корисні дикорослі рослини , їх використання, значення;                – називають  лікарські рослини і їх характеристику та лікувальну дію;        – знайомленні з правилами збирання лікарських трав;     –збагачують словниковий запас ; – розповідають про рослини занесені в Червону книгу України;                  -розвивають  увагу, мислення.

4

 

3

 „Весела зарядка”                    Господарська діяльність.
Види господарської діяльності. Сучасні види виробничої діяльності місцевого населення (сільське господарство, промилсовість, будівництво, транспорт, зв’язок, торгівля тощо). Найпоширеніші професії мешканців краю.
Види людської діяльності, спрямовані на творення сприятливих умов для життя і всебічного розвитку особистості. Традиційні заняття мешканців краю.   Практична робота №2 Екскурсія до птахоферми.

Учні:

  • пояснюють проблеми використання трудових ресурсів в області (районі);
  • характеризують структуру зайнятості населення свого краю, ринок праці;
  • вміють працювати із статистичними даними, робити висновки, узагальнення;           - називають галузі виробничої і невиробничої сфер господарства області (району);
  • аналізують загальний стан справ в господарському комплексі області (району);                  - роблять висновки про місце господарського комплексу району в господарському комплексі області.

5

 

3

 „Весела зарядка”                                         День мандрівок     ( похід до  Присамарської  балки). Збір лікарських трав. Ознайомлення із тваринним світом балки. Визначення географічного положення.  Фотосесія.                                           Рухливі ігри народів світу .

Учні:                         - характеризують географічне положення географічної зони;  - орієнтуються по карті;                        - показують практичні навички роботи з туристичним знаряддям;               - показують  вміння як підібрати місце для багаття та обслуговувати його;                          - вміють визначити рослини та тварин місцевості;                 - дбайливо ставляться до флори та фауни;      - приймають активну участь в рухливих іграх.

6

 

3

 „Весела зарядка”                               Географічне положення рідного краю. Практична робота №3. Визначення на картах географічного положення свого населеного пункту, району, області. Позначення обласного центру, свого населеного пункту, меж області на контурній карті. Визначення напрямів зі свого населеного пункту до столиці України, до морів України, до Карпатських та Кримських гір. Інтелектуальна гра «Географічні назви».

Учні:                         - розкривають поняття «географічне положення»;           – визначають місцезнаходження свого населеного пункту на земній кулі, материку, території України;  - вміють знаходити і показувати
свій населений пункт і область на картах;
- визначають
напрям зі свого населеного пункту до різних географічних об’єктів 
користується 
джерелами знань про рідний край;
 - роблять короткий нарис про природу рідного краю.

 

7

 

3

„Весела зарядка”                            Конкурсно- пізнавальна програма «Навколо світу»                                         - Брейн-ринг «Навколо світу»                      - віртуальна слайд-подорож  «Подорож по столицям світу»

Учні:                               -розкривають значення географічних понять та картографічних знаків;                       -називають географічні об’єкти та населені пункти; -навчаються працювати в команді.

8

 

3

 „Весела зарядка”                                    Вода в природі
Властивості води. Стани води. Значення води для життя на Землі. Водні об’єкти своєї місцевості. Проблеми водопостачання. Місцеві гідрологічні пам’ятки природи. Охорона об’єктів свого краю.                                            Практична робота №4 .Визначення жорсткості та забруднення води.                        Тренінг: «Захистити воду»

Учні:
- характеризують
властивості води, особливості поверхневих і підземних вод своєї місцевості;
- вміють давати характеристику водним об’єктам;

- називають
водні об’єкти своєї місцевості;
- показують на карті
водні об’єкти своєї місцевості;
- визначають
напрям річки, характер її течії;
складає
опис місцевої річки (струмка)

- аналізують значення водних ресурсів для свого краю,                        - дають оцінку екологічним проблемам поверхневих та підземних вод.
 

9

 

3

„Весела зарядка”                              Збалансоване, повноцінне та адекватне харчування. Визначення якості харчових продуктів.                                                Практична робота №5. Визначення якості молока та молочних продуктів.        Тренінг  «Дії покупця»

Учні:                           - роблять висновки про повноцінне харчування;             -розвивають навички аналізу якості продуктів харчування;              -роблять висновки щодо якості молочних продуктів;                -виконують та аналізують дії покупців.

10

 

3

„Весела зарядка”                              Тварини водойм. Тип Членистоногі. Річковий рак.                                 Практична    робота №6. Внутрішня будова річкового рака.

Фотозвіт «Цікаве навчання»          Закриття роботи школи                 

Учні:                         - роблять висновки про річкового рака як один із компонентів природних екосистем;.               –розвивають вміння практичних навичок;                      -показують екологічне ставлення до природи.

 

 

 

 

 

Категория: Мои файлы | Добавил: ольга
Просмотров: 445 | Загрузок: 27 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *: